Vliegen zonder vleugels - Gerda Van Erkel




De 17 jarige Manthe ontdekt na 11 jaar eindelijk de waarheid. Heel haar leven dacht ze dat haar ouders en oudere zus waren omgekomen in een auto-ongeluk en dat haar oudere broer ergens in het buitenland zat. Ze woont nu dus bij haar grootouders en heeft een lief, Arne. Op een dag besluiten haar grootouders het haar eindelijk te vertellen. Haar ouders zijn niet omgekomen in een auto-ongeluk. Haar broer, Tibo, heeft ze vermoord. Nu Manthe de waarheid weet, stort ze helemaal in. Ze verwaarloost haar school, haar vriend en zelfs haar grootouders. Manthe is boos op ze omdat ze nooit de waarheid hebben verteld, maar nu ze de waarheid weet kan ze alleen maar denken: waarom? Daarom gaat ze Tibo opzoeken in de gevangenis. Wanneer ze dat doet, verdwijnt de band met haar grootouders en is ze daar tijdelijk niet meer welkom, maar ze moet weten waarom hij het gedaan heeft. 

Dit boek is heel ontroerend en heel erg verassend. Je leert de twee kanten van het boek kennen. Ik vind het verhaal heel erg mooi en meeslepend. De personages zijn ook goed uitgewerkt  en geloofwaardig. De taal van het boek vind ik persoonlijk wat moeilijker, soms las ik woorden die ik niet echt begreep, maar dat was dan ook het enige minpunt. Als je van een ontroerend en verhaal houdt, dan zou ik het lezen.

Shania

Reacties

Populaire posts